Korghandel

Någon gång emellanåt poppar det upp en genial idé i min hjärna. Jag hade stickat lovikkavantar och sytt grytlappar med dubbelt värmeskydd i parti och minut. Vad skulle jag göra med allt detta? Jag satt ju där och knåpade för nöjes skull. Men själv har jag ju ingen användning av femtioelva grytlappar och mängder av lovikkavantar i barnstorlekar.

Så var jag på Arvikamârten och fick syn på en jättefin korg med lock. Jag lade genast vantarna på den och så var min Korghandel född!

Ni fattar va? Torghandel – korghandel!

Nu har jag fyllt korgen med vantar, grytlappar och min svägerskas egenhändigt tillverkade och jättefina smycken och skickat hela härligheten med en kompis till hennes jobb. Hon säljer bra har jag hört. Och jag tycker att det är så himla kul! Jag skulle gärna vilja göra mer grejer till korgen, men det är lite svårt så länge högerarmen är inpackad i gips.

Lämna en kommentar